10-17 Ekim 2019 tarihleri arasında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında düzenlenen ''Kentsel Yayılım Alanlarında İklim Değişikliği Uyum Sürecinde Doğa Tabanlı Çözümler'' adlı "Öğrenci Eğitim Etkinliği" gerçekleştirilmiştir. Etkinliğe Prof. Dr. Sebahat AÇIKSÖZ eğitmen olarak katılmış olup, Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü olarak etkinliğe başvuru öncesi, başvuru sürecinde ve eğitim süresince katkı sağlanmıştır. Etkinlik Düzenleme Kurulu, Etkinlik Bilim Kurulu içinde yer alınmış ve eğitim etkinliği süresince Eğitim Etkinliği Programı’nda belirtilen dersler verilmiştir.
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı koordinatörlüğünde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Orman Fakültesi, Bartın Üniversitesi Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü ve Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü işbirliği ile Kahramanmaraş kenti Dulkadiroğlu ilçe sınırları içerisinde gerçekleştirilen eğitim etkinliğinin temel amacı;
Eğitim etkinliği 10 Ekim 2019 tarihinde Açılış Konuşmaları ile başlatılmış ve 17 Ekim 2019 tarihinde etkinlik süresince katılan öğrenciler tarafından yapılan çalışmaların sergilenmesi ile sonlandırılmıştır. Etkinliğe ilişkin bilgiye http://dogatabanlicozumler2019.ankara.edu.tr/ adresinden erişilebilir.
Üniversitemiz Peyzaj Mimarlığı üçüncü sınıf öğrencilerinden TÜBİTAK’a başvuran öğrenciler arasından Anıl Furkan AVCI, Hilal BESKİSİZ ve İrem ÇEVİK isimlerinde üç öğrenci de katılıma hak kazanmış olup, eğitimi başarı ile tamamlamışlardır. Yerel yöneticiler ve öğretim üyelerinin de katıldığı değerlendirme süreci sonucunda Eğitim Etkinliğinde öğrencilerimizden İrem ÇEVİK’in de bulunduğu grup ödül almıştır.
Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nden bir eğitmen ve üç öğrenci olmak üzere toplam dört kişinin katıldığı “Kentsel Yayılım Alanlarında İklim Değişikliği Uyum Sürecinde Doğa Tabanlı Çözümler'' adlı bilimsel etkinliğin yararlı olduğu ve elde edilen bilgilerin katılamayan diğer akademisyenlere ve öğrencilere aktarılarak yaygınlaştırılması ile bölümümüzün eğitim-öğretimine katkı sağlanacağı düşünülmektedir.